ادای احترام به رئیس‌جمهور شهید در سازمان ملل کاخ سفید: هنوز شاهد عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح نیستیم نظامیان صهیونیست برای فرار از جنگ خود را به دیوانگی می‌زنند برگزاری مراسم ترحیم مادر «سید حسن نصرالله» در حرم حضرت معصومه (س) رسانه عبری: اسرائیل با آتش بس طولانی موافقت کرد حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان علیه مواضع صهیونیستی (۹ خرداد ۱۴۰۳) توافق قطب‌های مخالف کابینه اسرائیل برای تغییر نتانیاهو مواضع روسیه و فرانسه در شورای امنیت علیه صهیونیست‌ها بلینکن: مشخص نیست از سلاح‌های آمریکایی در حمله به رفح استفاده شده باشد درخواست ۷ نماینده برای رد اعتبارنامه تاجگردون + عکس تصاویر حمله حزب الله به المالکیه منتشر شد + فیلم وزیر صهیونیست: آزادی اسرای اسرائیلی و نابودی حماس توهم است حماس: هدف از ساخت اسکله شناور آمریکا، حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است توضیحات رئیس سنی مجلس درباره جا‌به‌جایی ۴۱ رای دبیر هیئت‌رئیسه زخمی‌شدن ۳ نظامی صهیونیست در کرانه باختری (۹ خرداد ۱۴۰۳) دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور اردوغان: ایتالیا نیز مانند اسپانیا، فلسطین را به رسمیت بشناسد حملات ترکیبی سنگین حزب‌الله به «البغدادی» سرزمین‌های اشغالی (۹ خرداد ۱۴۰۳) برزیل سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند وزارت خارجه طالبان: عملکرد موفق ما دلیل تصمیم مسکو برای تقویت روابط با کابل است
سرخط خبرها

نماینده روسیه: حملات آمریکا صلح در خاورمیانه را تهدید می‌کند

  • کد خبر: ۲۱۰۴۲۴
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
نماینده روسیه: حملات آمریکا صلح در خاورمیانه را تهدید می‌کند
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت واشنگتن با حملات غیرقانونی در عراق، سوریه و یمن شعله‌های درگیری در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از آنکه آمریکا حملاتی را در سوریه و عراق در واکنش به حمله پهپادی به مقر نظامی آمریکا در اردن انجام داد، روسیه درخواست جلسه فوری در شورای امنیت سازمان ملل متحد را عنوان کرد.

طبق گزارش راشا تودی، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه طی نشست شورای امنیت این سازمان در نیویورک گفت: این بمباران بار دیگر ماهیت تهاجمی سیاست ایالات متحده در خاورمیانه و بی‌احترامی کامل واشنگتن را نسبت به قوانین و هنجار‌های بین‌المللی نشان داد.

او در ادامه استدلال کرد: آمریکا با حملاتی که تهدیدی مستقیم علیه صلح و ثبات تلقی می‌شود و نقش مرکزی سازمان ملل را تضعیف می‌کند، به نوعی بنزین روی آتش می‌ریزد. هم‌چنین باید گفت که پایگاه‌های آمریکایی در سوریه غیرقانونی هستند، زیرا دمشق به حضور نظامیان آمریکا در آنجا مجوز نداده است.

این نماینده روسیه ادامه داد: آن‌ها مدعی هستند که این عملیات‌ها هماهنگ است، اما فعالیت‌های آمریکا نشان دهنده نقض حاکمیت عراق است و اطلاعات واشنگتن در مورد هماهنگی با بغداد کذب است و قصد دارد واقعیت را تحریف کند.

وی توضیح داد: «حملات آمریکا در سوریه و عراق تلفات غیرنظامی زیادی را به همراه داشت و به تخریب بسیاری از زیرساخت‌ها منجر شد. همه این‌ها ماهیت خصمانه سیاست آمریکا در خاورمیانه و بی‌اعتنایی کامل ایالات متحده به قوانین بین‌المللی را بار دیگر تایید کرد.»

وی افزود: اهداف در درجه اول جلوگیری از مقابله نیرو‌های سوری با داعش و متحدانش و همچنین گسترش دامنه درگیری در خاورمیانه است.

نبنزیا با اشاره به اقدامات آمریکا افزود: اقدامات آنگلوساکسون‌ها تهدید مستقیمی علیه صلح و ثبات به حساب می‌آیند و نظم جهانی را که براساس قوانین بین‌المللی است، تضعیف می‌کند. آمریکا با این حملات مداوم در تلاش است تا از قصد بزرگترین کشور‌های خاورمیانه را به یک درگیری گسترده بکشاند.

این دیپلمات روسی در پایان تاکید کرد: ما مشاهده می‌کنیم که این تلاش‌های آمریکا به نوعی قدرت‌نمایی و ژست و فیگوری است که او می‌خواهد چشم‌انداز سیاسی داخلی کشورش را تحت تاثیر قرار دهد و تا حدی تصویر شکست‌خورده رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده را هم در عرصه بین‌المللی و هم درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ترمیم کند. بزرگترین عملیات آمریکا در منطقه از سال ۲۰۰۳ به هیچ طریقی توجیه نمی‌شود.

حملات اخیر آمریکا در پاسخ به حملات گروه‌های مقاومت عراق علیه یک پایگاه نظامی آمریکا در اردن انجام شد که به کشته شدن سه تن از نظامیان آمریکا و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->